Teselacja


Teselacja w encyklopedii

Z Wikipedii, wolnej encyklopedii Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Teselacja (ang. tessellation) – dzielenie wygenerowanych podczas tworzenia obrazu 3D wielokątów na mniejsze, dzięki czemu wyświetlany obiekt może być dokładniej odwzorowany. Podczas teselacji powstaje siatka wielokątów, która reprezentuje powierzchnię obiektu, a składa się ona najczęściej z najprostszych wielokątów, takich jak trójkąty (triangulacja) lub ich grupy.

Tesalacja realizowana jest sprzętowo przez karty graficzne AMD Radeon od serii HD 5000 i nVidia GeForce serii 400, czyli pierwsze kompatybilne z systemem bibliotek graficznych DirectX 11. Wtedy też pojawiły się pierwsze gry komputerowe, które wykorzystywały teselację[1].

Teselacja znajduje zastosowanie także w przetwarzaniu informacji geograficznej (geodezja).

Zobacz też | edytuj kod

Przypisy | edytuj kod

  1. Tessellation Overview. Microsoft. [dostęp 2013-06-05].
Na podstawie artykułu: "Teselacja" pochodzącego z Wikipedii
OryginałEdytujHistoria i autorzy